Thursday, August 26, 2010

xtau tajuk !!



Assalamualaikum WBT
Salam 16 Ramadhan 1431H

kejap je masa berlalu, tup2 je dah 16 hari seluruh umat Islam berpuasa, Alhamdulillah aku masih lagi diberikan kekuatan dan kesabaran oleh ALLAH dalam menempuh ramadhan kali ini. Syukur sgt2 kerana dpt merasai ramadhan utk kali ini dan harapannya semoga segalanya berjalan lancar hinggalah ke akhir dan sehinggalah menjelma hari raya. waahhh, raya kan. Alhamdulillah aku sekeluarga masih mampu meraikan Raya kali ini Insya-ALLAH dgn penuh kesederhanaan.

Sedih jugak taktala mengenangkan yang Ramadhan akan berakhir dan kita x tahu adakah kita akn berjumpa Ramadhan yang seterusnya. Walau apepun aku masih mengucap seribu kesyukuran kerana masih dpt melaluinya dan insya-ALLAH lbh menghayatinya walau kadangkala ada kelekaan dan alpa dalam menjaga "CINTA" ku pada yang MAHA BERKUASA.

takut bila setiap hari taktala menonton tv akn terlihat pelbagai perkara yg berlaku. Ya ALLAH, seolah2 manusia sekarang semakin ramai yg hilang pedoman. makin byk kes2 bunuh berlaku, apatah lagi pembuangan bayi. Masya-ALLAH. aku jadi semakin ketar rasanya. rasa kepercayaan juga semakin kurang. cuma ku sentiasa berdoa pada ALLAH agar aku dan keluarga ku serta seluruh umat Islam yg sentiasa mengingati ALLAH akn diberikan perlindungan.

setiap hari, pasti ada.....sana sini, pembuangan bayi amatlah menyedihkan. tidakkah mereka terfikir ttg ank2 yg telah dikandungkan lalu dibuang. dimana rasa perikemanusiaan. semua itu dah HILANG !!... melihatkan rmi llk2 kini yg byk hilang pedoman, slh guna kuasa, simbah acid malah menyembelih isteri dan ank2. YA ALLAH...YA ALLAH...

sungguh aku takut YA ALLAH. Aku takut YA ALLAH, bagaimana org2 yg sedemikian rupa menghadapinya. pasti ianya amattt sukar. namun setiap yg terjadi pada diri kita adalah sesuatu yg mampu kita tempuh.


" YA ALLAH KAU BERIKANLAH KEKUATAN KEPADA KELUARGA2 MANGSA UTK MENGHADAPI SEMUA INI DENGAN TABAH YA ALLAH. BERIKANLAH KAMI KEKUATAN YA ALLAH. KUATKANLAH JIWA KAMI, JADIKANLAH SELURUH UMAT ISLAM SENTIASA BERSATU HATI DAN JAUH DARI SEGALA KEJAHATAN DI DUNIA YANG SEMENTARA INI YA ALLAH. JADIKAN KAMI SENTIASA MENGINGATI MU YA ALLAH, DLM SUSAH MAHUPUN SENANG. JADIKAN KAMI TERDIRI DARI MUSLIMIN DAN MUSLIMAT YANG SOLEH DAN SOLEHAH.
YA ALLAH, YA ALLAH, YA ALLAH, YA ALLAH
AMIN"









No comments:

Post a Comment