Thursday, October 18, 2012

B2B : Kursus Pra-Perkahwinan

Assalamualaikum.

Apa khabar ? moga semuanya sentiasa sihat di bawah naungan redha Allah. Amiin.

Insya-Allah lebih kurang 4 bulan lagi, saya akan melangkah ke dunia baru. Ini antara nikmat-nikmat terbesar yang Allah berikan pada hamba-hambaNya dan juga sunnah kekasih Allah, Nabi Muhammad saw junjungan mulia. Alhamdulillah syukur di atas limpahan nikmat-nikmat Allah, apakah tidak kita memikirkan dan mensyukuri kurniaanNya dan semoga dijauhkan dari menjadi orang yang kufur.

Jadi saya ingat nak cerita sikit2 tentang persiapan dan juga maklumat2, manalah tahu dapat memberi sedikit maklumat.

Last week, saya pergi kursus pra-perkahwinan di Masjid Negara. Sepupu saya syorkan saya ke sini. Hari sabtu dan ahad, sabtu start pukul 2.15 pm hingga 6.30 pm dan esoknya dari 8.30 am hingga 6.30 pm. Bayaran RM80 beserta nota kursus dan makan tengahari dan petang untuk hari ahad sahaja.




Berbaloi, dapat ilmu dan makan, nasi minyak lagi :) 

Paling mudah untuk solat :) Kursus akan berhenti sebelum waktu solat, dan dapatlah berjemaah. Alhamdulillah, nikmat. 

Ada 12 topik dan 6 penceramah. Setiap kursus lebih kurang 2 jam. Penceramah semua best2. Apa pun berbalik pada niat kita. Insya-Allah tetapkan niat untuk menimba ilmu. Ilmu2 ini yang akan kita gunakan dalam melayari rumah tangga. 





Sijil akan dapat selepas seminggu kursus dan valid sampai bila-bila :)

Cumanya saya ni memanglah tak reti jalan, pandai pandu je tapi tak tau jalan. Selalu tumpang org lain, jdi bila sendiri yang memandu memang sesat. Sesat di kuala lumpur. 

Saya syorkan anda untuk ke kursus Pra-Perkahwinan di Masjid Negara, boleh terus call 
Ustaz Mat Zin, 012-979 6387



Zun Nun Al-Misri berkata, 
" Tiga tanda keyakinan adalah melihat Allah pada segala sesuatu, merujuk kepada-Nya pada segala sesuatu, dan meminta bantuan daripada-Nya dalam segala sesuatu "


3 comments:

  1. Seronokkn pegi kursus kawen n already married..alhamdulillahh~

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, aah best kan. hehe. Selamat Pengantin Baru, moga Allah limpahi rumahtangga d-ya dengan sakinah, mawaddah dan rahmat Allah. Amiin :)

    ReplyDelete