Wednesday, January 11, 2012

Permulaan yang Hectic :)


Assalamualaikum.

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad saw dan ke atas keluarga serta sekalian sahabat-sahabatnya.

Alhamdulillah. Kita masih bernyawa lagi hari ini. Syukur.
Dapat saya rasakan yang permulaan Januari 2012 ini
penuh dengan kejutan dan 2 minggu yang sangat hectic. Benar. Rasa masa terlalu pantas berlalu seiring dengan tuntutan kehidupan.
Kadang2 rasa masa itu tidak mencukupi, manakan tidak, bila punya masa senang2 dihabiskan begitu sahaja. Tapi bila tiada masa, mulalah rasa menghimpit jiwa. Sabar - Sabar - Sabar :)

Permulaan yang penuh dengan plan2, tak terkejar kadang2 tapi terkejar jugak :)) Ada juga cerita sedih, sahabat yang telah saya kenal selama 6 tahun, ke sana sini, suka duka, shopping, mengaji sama2 dah jauh dari saya. Sedih dan sepi. Siapa yang akan teman saya bila saya nak shopping tiba2. Jogging hujung minggu lepas tu balik terus makan rojak. :(

tapi itulah kehidupan. tiap kita akan berubah mengikut peredaran masa. tiada yang kekal melainkan ALLAH SWT. Ya. saya doakan moga sahabat saya berjaya di dunia dan juga di akhirat. misi untuk membizikan lagi kehidupan telahpun bermula. Isi tiap masa dengan apa jua. Kalau takde keje nak buat, amik satu buku.. baca !

Baru2 ni dapat dengar talk dari Ust Pahrol Mohd Juoi. teruja saya :) kata2 ust memang mempengaruhi hidup saya, ust banyak buat saya berfikir. kata2nya yang saya ingat ialah " Buat apa yang kita suka, dan cintailah nya"



dan dapat grab 3 buah buku. Gembira :)))



gambar novel Rabiahtul Adawiah xde :(



No comments:

Post a Comment