Thursday, November 10, 2011

Heal my heart YA ALLAH


Assalamualaikum.

Heal my heart Ya ALLAH.

Diri ini sedar, dugaan ini hanya sangat kecil berbanding mereka di luar sana yang lebih perit menghadapi kehidupan. Tapi mereka masih bersabar dan sentiasa bersangka baik. Sedangkan diri ini.....

Baru disentak tidak lagi disergah dan diketuk, diri ini sudah melatah. Tidak sabar dalam diri memaksa minda berputar memikir dan membuat keputusan. Lemah sungguh kesabaran diri ini. Tidak kuat diuji. Baru bayangnya saja menerpa hati sudah bagai ombak yang menghempas tepian pantai.

Sudah di tegah hati ini dari dulu lagi, biarkan cerita dulu pergi dan jangan pernah di ingat dan diulangi.. tapi tetap saja ianya berubah dan ingin mencuba. Mungkin kali ini mendatangkan kebahagiaan buat diri dan semua.. tapi ..

masihkah ada harapan.. diri ini sedar, ini hanyalah mainan dunia yang sementara dan yakini yang kekal selamanya hanya selepas meninggalkan dunia yang sementara ini.



فَإِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا ﴿٥
(5) Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan,

إِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا ﴿٦
(6) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.

Surah Ash-Sharh: 1 - 8

jelaskan dari ayat di atas...
Yakinlah diriku, sesungguhnya tiap-taip kesukaran disertai kemudahan... akan ada kesenangan selepas kesulitan.

ps : jangan bermain dengan hati.. ianya amat sukar sembuh bila terluka.. jangan hadirkan harapan bila diri tak mampu memberi dan pada ALLAH jualah ku berserah dan berharap.. dari ALLAH kita datang, dan kepada ALLAH jua kita kembali. ALLAH permudahkan urusanku... AMIN


No comments:

Post a Comment