Tuesday, November 1, 2011

Mengenang

Assalamualaikum.
بسم الله الرحمن الرحيم

Segala puji hanya bagi ALLAH. DaripadaNya kita datang, dan kepadaNya jua kita kembali.

Alhamdulillah, hari ni mmg keje takde langsung, jdi apa salahnya kalau update banyak2, hihi. Dari duk termenung tak buat apa baik tulis2 sikit :)
Hari ni semua lunch apa ? harapannya makanan yang baik, berhati2 membeli produk makanan sekarang ni, banyak yang tak halal dari yang halal. bukanlah maksud ana takde yg halal, tp banyak produk yang tipu dengan bersandarkan logo halal. Semoga kita dijauhkan.

tiba2 hari ini, bila ana beli makanan untuk lunch, ana teringat time dekat ofis lama dulu. Dulu ana kerja di pejabat peguam, jadi boss ana selalu kuar ofis cari orang. Kadang2 smpi 1 hari takde kat ofis. Jadi bila boss takde, mcm bebas sikitla. bukannya melencong dari buat kerja tapi bolehlah sambil buat kerja sambil borak kan.

Ana balik pukul 6 ptg, jadi lapar tu selalu menerjah. Jadi bila lapar, akak kat ofis akan bancuh air teh dan kitorang makan sambil cecah2 dengan biskut lemak. Yang bestnya, walaupun sekadar biskut lemak, tapi seronok sangat. Rasa macam ofis sendiri. hihi.

Sebenarnya banyak benda yang kecik boleh menggembirakan hari2 kita. Tapi kita kena hargainya dan berfikiran positif. Jangan pertikaikan benda kecil yang menggembirakan krna itu mampu mengubat resah di dalam hati serta menghargai yang kecil buat jiwa rasa lebih relaks. Kita selalu lupa menghargai bila ada peluang dan menyesal tika ianya berlalu pergi. Appreciate what we have and don't ever complaint the good things that comes into your life. When you cannot appreciate the small possibly you won't appreciate the bigger. Just my opinion.

No comments:

Post a Comment