Tuesday, November 29, 2011

Manisnya Maal Hijrah

Assalamualaikum.

Salam 3 Muharam 1433H.

Alhamdulillah, Allah beri kita peluang untuk bertemu di tahun baru. Tak terlambat rasanya untuk ucapkan Salam Maal Hijrah untuk semua sahabat2 ukhuwwah fillah. Bagaimana permulaan tahun baru? Adakah telah merangka azam2 baru, atau menyambung yang lama? Apa pun jua, moga tiap azam kita dapat kita jalankan dengan izin Allah, diperkuatkan fizikal dan rohani serta istiqamah dalam tiap langkahan kita.

Syukur tahun ini, pengakhiran tahun 1432H ana sempat bertemu dengan teman2 lama dan sudah tentu anak2 murid ana. Allah, nikmat mana lagi ingin aku dustakan darimu ya Allah. Tidak terhitung banyaknya nikmat yang kau berikan dan kenangan yang tak mungkin dapat diluputkan. Mungkin ana boleh katakan tahun 1432H banyak mendatangkan hijrah baru dalam kehidupan ana. Tidak mudah, penuh liku, hingga kadang2 jatuh seolah ditimpa-timpa.

Di akhir tahun, Allah berikan nikmat kebahagiaan bagi penutupan tahun 1432H. Segalanya bagaikan hadiah istimewa dari orang yang sangat istimewa. Dapat pula bertemu dengan sahabat2 lama, anak2 murid serta dapat dengar live nyanyian nasyid Nowseeheart. lama dah minat depa nihhhh. :)


past is past, let's start new phase of our life.


Cukup sampai di sini, moga dapat bertemu di tautan yang seterusnya :))
Moga tiap kasih sayang bermula kerana Allah dan berakhir jua kerana Allah.



No comments:

Post a Comment