Monday, November 14, 2011

mak ana tau dan mak perlu tahu


Assalamualaikum.

Ana tau, mak ana mesti selalu rasa kecewa dengan sikap ana.. Tapi ana nak mak tau yang ana SELALU cuba nak jadi anak yang SOLEHAH. dengar KATA MAK, tak LAWAN cakap mak, DENGAR nasihat mak...
Kalau mak cakap, ana cuba tak LAWAN, sbb nak bagi mak menang,
tapi selalu je berdebat ngan mak sebab rasa mak dengan PENDAPAT ana tak sama,
tapi ana TAHU mak SAYANG SANGAT dengan ana, mak nak ana jadi manusia yang HEBAT.. nak ana jadi orang yang tak MUDAH MENGALAH macam mak.

Mak KUAT SANGAT.. boleh buat macam2 lebih dari yang sepatutnya.. ana tau mak PENAT KERJA tapi ana JAHAT sebab TAK tolong mak. Mak ana MINTA MAAF.
Mak ana tau mak nak yang TERBAIK untuk anak2 mak. Ana tau mak selalu MARAH orang lain yang buli anak mak. mak akan PERTAHANKAN anak2 mak. mak akan PERCAYA kata anak2 mak taktala orang lain kata anak2 mak macam2 kan.

mak tak akan PERNAH LUPAKAN anak2, even mak pergi tempat jauh2, mesti ingatkan anak2 mak. mak takde duit pun, masih belikan untuk anak2 mak barang lebih dari diri mak sendiri.
SANGGUP MASAK makanan kegemaran anak2 mak biarpun mak PENAT !!

Mak ana tau mak sentiasa DOAKAN KEBAHAGIAAN untuk anak2 mak, ana tak perlu cakap tapi mak tiap2 masa DOA untuk anak2 mak. mak pun kena tau ana tak PERNAH LUPA DOA untuk mak.
Biar ana tak doa untuk diri sendiri, tapi untuk mak MESTI ada. Sebab mak dah TERLALU BANYAK BERKORBAN untuk KEBAHAGIAAN anak2 mak...

mak ana selalu teringat kata2 dan nasihat2 mak, TAK AKAN PERNAH LUPA.
mak ana teringat kata2 mak,
" Satu hari nanti kak ngah akan pergi ikut bakal SUAMI dan TINGGALKAN mak, jadi mak nak pastikan yang kak ngah dapat bakal suami yang tak suka marah kak ngah, sebab kak ngah mudah nangis dan takut, nanti mak SEDIH kalau tengok kak ngah kena marah dengan orang lain. Polis lalu sebelah pun kak ngah dah takut, pergi beli barang kena sergah, kak ngah diam, mak nak kak ngah jadi BERANI "

tapi apa2 pun, ana tau MAK SAYANGKAN ANAK2 MAK lebih dari DIRI MAK SENDIRI, mak marah2 sebab mak SAYANGKAN anak2, nak tengok anak2 jadi anak2 yang BERGUNA, jadi hamba ALLAH yang HEBAT, dan mak kena tau yang ana dan adik2 jugak
SAYANG MAK KUAT2 dan cara kami SAYANG mak ialah
DOAKAN MAK...

KAK SAYANG MAK SANGAT !

=_=

No comments:

Post a Comment